Zamieszczone przez Biszczu
Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia
Zwiń
X
-
Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia
Postanowiłem się podzielić emocjami... do tej pory od roku jeżdżę zadbanym egzemplarzem O II , prod. koniec 2004 przebieg 136000 km.. jako że jakieś tydzień temu zarysował mnie jakiś skur.. na parkingu zderzak i klapę oddałem samochód do naprawy do serwisu... jako zastępczy dostałem dosyć nową skodę octavię I 1.6 benzyna 2009 przebieg 41000... no i powiem że komfort jazdy między II a I jest jak dla mnie ogromny !!! , środek 5 lat młodszego samochodu jeśli chodzi o zużycie w OI na korzyść OII, skrzynia biegów porażka... nie wiem czy wrzucam III czy I , wygląd pomijam , no i komfort jazdy , wyciszenie wnętrza.. zdecydowanie OII bije na głowę OI.. ot takie moje spostrzeżenia ... na koniec utwierdziłem się w przekonaniu że dobrze było dołożyć trochę kaski i zakupić starszą OII niż młodszą OI
-
-
Miałem takie same odczucie kiedy po zakupie O2 na zmianę jeździłem jeszcze swoją O1. W O1 czułem się jak w taczce - ale za to szybkiej taczce :diabelski_usmiechJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Panowie, rozpoczęliście temat- rzekę. Zaraz odezwą się zwolennicy jednej i drugiej Oktawii.
Ja osobiście mam od 2 lat O1 i nie narzekam na brak komfortu. Jedno co jest na super plus, to niskie ceny części (wręcz bardzo niskie) w stosunku do O2.
Przez 2 lata eksploatacji wymieniłem tylko łożyska w przodzie(koła).
Za całość z robocizną dałem 280 zł. Spróbujcie się zmieścić w tej kwocie z O2...
Jeżdziłem O2 na jazdach próbnych i faktycznie, komfort dużo lepszy i nawet miałem plany na kupno dwójki, ale oferta O1 była jak dla mnie dużo lepsza (dostałem LPG w cenie i dość fajny pakiet wyposażenia, za które w O2 musiałbym dopłacić prawie 10 tysi).
Tu zwyciężyła chłodna kalkulacja zysków i strat.
Pozdro.
Paweł.
Komentarz
-
-
Ja też jak jeździłem tylko O1, to nie narzekałem, ale porównanie z O2 jest miażdzące.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Słuchajcie no ale to by była dopiero porażka jakby O2 było wcale nie lepsze od O1 nie sądzicie??
Ja kupiłem O1 bo tak jak napisali wyżej przeważyła chłodna kalkulacja i LPG za free.
Powiem tak do frajdy z jazdy to mam motor a Octavia ma być tania w eksploatacji i dużo pomieścić. Nie mam żadnych złudzeń, że w O2 jeździ się lepiej.
Pozdrawiam wszystkich.Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mlacPowiem tak do frajdy z jazdy to mam motor a Octavia ma być tania w eksploatacji i dużo pomieścić. Nie mam żadnych złudzeń, że w O2 jeździ się lepiej.
Tu nie ma co udowadniać że OII jest tańsza w eksploatacji niż OI bo tak nie jest. Przykładem może być jeden drążek kierowniczy z tylnego zawieszenia w OII który kosztuje prawie tyle co wszystkie gumy i tuleje do całego zawieszenia w OI.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
jak by ktoś myślał o komforcie a nie o cenach części to byś sobie francuskie auto kupił a nie octavie II kto tu mówi o komforcie to samo można powiedzieć o niezawodności. Miałem lagune z 2003r wygodne i komfortowe auto ale miałem 3 letni egzemplarz do którego w rok czasu dołożyłem 6 tyś za naprawy z częściami (nie robiłem wtrysków turba ani dwumasy)
Komentarz
-
-
Noo z tym komfortem francuzów to nie tak do końca prawda. W Scenicu po godzinie jazdy bolały mnie kompletne plecy i obydwa półdupki :grrr . Octawia - 5h za kółkiem z przerwą na śniadanie i wyszedłem po trasie jak po dobrze przespanej nocy - rewelacja. Co do OI nie wypowiadam się bo jeździłem tylko jako pasażer na krótkich odcinkach. Komfort był zadowalający, natomiast nawet jako pasażer z przodu miejsca miałem deko mało.Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez setuniaNoo z tym komfortem francuzów to nie tak do końca prawda. W Scenicu po godzinie jazdy bolały mnie kompletne plecy i obydwa półdupki :grrr . Octawia - 5h za kółkiem z przerwą na śniadanie i wyszedłem po trasie jak po dobrze przespanej nocy - rewelacja. Co do OI nie wypowiadam się bo jeździłem tylko jako pasażer na krótkich odcinkach. Komfort był zadowalający, natomiast nawet jako pasażer z przodu miejsca miałem deko mało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOI to jest ostatnie proste w obsludze i naprawie auto z VAGa. To tak jakby porownac Paska B3 z B5[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Z tym, że Octavią I jeździ się jak taczką, zgodzić się nie mogę. Octavia I ma miękko zestrojone zawieszenie z myślą o drogach kiepskiej jakości. ) OII prowadzi się pewniej (ze względu na tylne zawieszenie wielowahaczowe i trochę twardszą charakterystykę) ale jednocześnie jest ono przyczyną częstego ząbkowania tylnych opon i konieczności ustawiania geometrii. Koszty serwisowania (tak zawieszenia jak i wszystkiego innego) też są o wiele wyższe w OII. OII ze względu na większy rozstaw osi ma więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. W moim przypadku to nie ma znaczenia, ponieważ i tak jeżdżę głównie sam lub z dziewczyną. O1 góruje ekonomiką i niezawodnością (w pierwszej połowie lat 90 tych, kiedy projektowano O1 mniejszy głos w projektowaniu mieli księgowi, bardziej stawiano na wytrzymałość i trwałość.) np nie słyszałem by O1 miała kłopoty z uszczelkami drzwi. Tak samo koszt wymiany żarówek H4 (o wiele tańsze niż H7) Te z oryginalnego montażu wytrzymały 6 lat i pewnie dalej by świeciły, gdybym ich w końcu nie wywalił i nie kupił świeżych, jaśniej świecących. OII wygrywa w kategoriach łatwość prowadzenia, przestronność i ogólna nowoczesność. Również bezpieczeństwo w OII jest na wyższym poziomie, co nie oznacza, że w O1 jest jakoś tragicznie, po prostu auta dzieli ponad 10 lat rozwoju techniki i np w O1 nie były dostępne kurtyny :?
Wracając do ekonomiki eksploatacji to jakiś czas temu w nielubianym przez nas z pewnych względów "Auto Świcie" było porównanie najbardziej ekonomicznych aut. Co wygrało? O1 z silnikiem TDI koszt przejechania km (koszty paliwa, części, serwisu i ubezpieczenia) to jakieś (o ile mnie skleroza nie myli) 32-33 grosze/km, następne w kolejności były japońskie maluchy typu Yaris i spółka z benzynowymi silnikami 1-1,3l. Komfort, przestronność, osiągi są nie do porównania w tych samochodach.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
No odebrałem dziś swoją niunie , od razu oko się cieszy jak nie widać zarysowań ... mogę teraz napisać że jak narazie naprawa z AC Aviva przebiegła szybko, sprawnie i bez problemów... obym więcej nie musiał korzystać , jak zobaczyłem ile spaliła mi ta o1 1.6 benzyna to się za głowę złapałem ... nie wiem czy nie umiem nią jeździć czy jakaś rozregulowana jest ale spaliła mi 9 litrów benzyny na 55 km.... jazda no stop po miescie ale bez przesady... Aha i jeszcze pytanie może ktoś tak miał... bo strasznie rzuca się w oczy jedna lampa tylnia nówka a druga już starszawa... da radę jakaś tą starszą zregenerować aby był mniejszy kontrast ?
Komentarz
-
-
Nie wydaje mi się... załóż drugą nową i po kłopocie...albo olej to jeśli ci bardzo nie przeszkadza. :?Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Ja przesiadam się z firmowego, wypasionego Passata B6 1.9 TDI do mojej OI z 1.6 LPG i... co ? I nie jest aż tak źle )) Faktycznie - początkowo jest pierwsze wrażenie, jakbym się przesiadł z wygodnego auta na ciagnik. Ale są też zalety Octavki: jest mała, zgrabna, zaraz zaczynam szaleć przy parkowaniu czy jeździe po miescie w ciasnych ulicach. Nie ma poczucia "auta - krowy", jak w przypadku Passata. Przy umiarkowanych prędkosciach powiedzmy do 90 km/h Octavia nie jest wcale taka głośna (benzyna jednak swoje robi), natomiast Passat huczy i pyrka tym swoim 1.9 cały czas. Przewaga Passata to zdecydowanie płynna jazda po trasie - spalanie rzędu 5,5 L na 100 - mogę jechać spokojnie 1200 - 1400 km na baku (tankowanie pod korek z czekaniem aż piana opadnie), a koszty tylko nieco wyższe, niż 1.6 LPG. Miejsca z tyłu duuużo wiecej, ale za to wszystko w środku strzela, pyka, trzeszczy jak w stodole - auto ma już 225 tys. nalatane.
Ale jest jedna zdecydowana przewaga Octavki: dostęp do bagażnika w wersji Liftback - idzie do góry cała tylna szyba, wszystkie wózki i inne pakunki wyciąga się od góry, nie trzeba wyciągać całego bagażnika, żeby dostać się na tył. Jest o niebo lepiej, niż w kombiku. Dlatego mając wybór kupiłem liftbacka - jest bardziel funkcjonalny od kombi. Spokojnie woziłem nim lodówkę, kuchenkę, a na codzień nie wożę powietrza niepotrzebnie.
Druga przewaga Octavki to koszty części - są po prostu śmiesznie niskie. Mało jest takich aut na rynku, do których są tak tanie części.
Oba auta natomiast idą jak czołgi - szczególnie w zimie. Jednym i drugim mozna walić w zaspy robiac sobie na szybko miejsce do parkowania.
Nie mam doświadczenia z Octavka II niestety.
tomPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawelpapNo ja jak ostatnio jechałem ze znajomym scenikiem to z tyłu wydawało mi się że na deskach jadę , często słyszę o "płynięciu" citroenem c5 ale jakaś nigdy nie było mi dane się przejechaćJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Również bezpieczeństwo w OII jest na wyższym poziomie, co nie oznacza, że w O1 jest jakoś tragicznie, po prostu auta dzieli ponad 10 lat rozwoju techniki i np w O1 nie były dostępne kurtynyMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Re: Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia
Zamieszczone przez pawelpapPostanowiłem się podzielić emocjami...
Dystans między O1 a O2 nie jest taki duży - więcej miejsca z tyłu 02, lepsze prowadzenie O2.
Komentarz
-
Komentarz